lørdag 11. august 2012

Symaskina mi smelter!!!

Tenkte at i dag var dagen for å endelig kjøpe ny lyspære til min kjære, lille symaskin :)
Ikke så ofte jeg i er i byen, og sist jeg var der så hadde selvsagt ikke sybutikken inne pære som passet til min symaskin. Med forsikringer om at pære skulle komme inn om en ukes tid, dro jeg hjem igjen. Etter 1 mnd var tiden inne, siden jeg hadde andre erender i byen. NÅ, tenkte jeg, NÅ må det være kommet inn pærer.
Vel inne på sybutikken satte damen først brillene på sin nese, så hun kunne lese...deretter fant hun ny pære. Men den var noe større enn den jeg hadde med, men den skulle passe mente hun. Og watten var det samme, og sokkelen var like stor.
Joda, hjem å prøvekjøre pære. Med litt hjelp av mannen, var pæra på plass. Og FOR et godt lys da gitt! Strålende, bokstavelig talt! Måtte selvsagt prøvesy litt mens middagen stod i ovnen og godgjorde seg, men det ble brått slutt da noe svart begynte å renne ut av symaskina mi :((( Hjælp, symaskina mi smelter!! Av med lyset, og ut med den forbanna pæra. Så nå sitter jeg her da, og syr med hjelp av ei leselampe. Kanskje skal jeg tenne noen stearinlys i tillegg, så blir det riktig så koselig høststemning her ;) For ny pære til symaskina mi blir det ikke med det første...

1 kommentar:

  1. Uffda, så lite trivelig... Håper du sier ifra til dama som mente den skulle passe! Så gjør hun kanskje ikke samme feilen flere ganger.. Men lykke til med videre sying - uansett om du bruker leselampe eller ei :)

    SvarSlett