fredag 15. mars 2013

Marius sculls lue

Jeg strikket en del Marius sculls luer til jul, i håp om at jeg ikke skulle være en sånn kjedelig "gammel" tante som bare strikket ting i helt feil farger eller ting tantebarna ikke ønsket seg. For sikkerhets skyld strikket jeg inn reflekstråd i sculls-mønsteret i håp om å bevare tantebarna lengst mulig i god behold. Og her er begynnelsen på ei lue:
Mønsteret fant jeg på en åpen side (Strikkesida, som by-the-way er genial) på "fjæsboka", og siden flere har spurt meg om mønsteret, så deler jeg det med dere. Jeg har strikket i Drops Merino Extra Fine (50gram= ca 100m) på pinne nr 3,5. Har gjort noen små endringe på mønsteret i forhold til oppskrifta, bl.a strikket jeg 2r 2v i vrangbåndet nederst i stedet for 1r 1v, men det er smak og behag. Og så har jeg strikket inn rødt mønster i stedet før jeg begynte på mønsteret i oppskrifta. Her er oppskrifta på Marius sculls lue:
I tillegg har jeg brukt dette mønsteret på mobiletui/iphoneetui og etui til nettbrett/ipad. Bare fantasien som stopper hva man kan bruke det til. Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar