tirsdag 3. januar 2012

Varmeputer

Det er vinter og det er kaldt ute!
Og jeg er en liten frosenpinn, så jeg liker varme lester, pledd..........og varmeputer;)
Men det trenger da ikke være stygge gummiflasker!
På fødeavdeling på sykehuset hadde de risposer, og det var min første kontakt med varmeputer med ris. De luktet svakt av risengrynsgrøt, og så heller kjedelige ut disse også, men de var utrolig gode å legge på ryggen!

 Når putene ikke er i bruk, og forsåvidt når de er i bruk også, så ligger de stort sett i sofaen.
Og hvorfor ikke "pynte" de litt med et fint trekk, tenkte jeg.
Som tenkt, så gjort, og her er resultatet.

Jeg er veldig glad i farger, men man kan jo lage de ensfarget, med applikasjon, bilde eller blondekant, flanellstoff eller hva man vil, bare fantasien som stopper :)
Størrelsen er ca 20x50 cm og varmeputen former du bare slik du vil, alt etter hvor du trenger den.
Jeg fikk god bruk for den etter mange dager ved symaskinen i høst <3

Inne inne i trekket så ligger selve varmeposen.
Jeg har laget trekket avtagbart med borrlåslukking. Da kan jeg bruke hvilket stoff jeg vil, det trenger ikke tåle så voldsom varme.
Men selve risposen er laget i bomullslerret slik at den tåler varme.
Og "oppskriften" har jeg skrevet på selve risposen, ganske lettforståelig ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar