onsdag 4. januar 2012

Vakuumpakkemaskin og posten.no

Til bursdagen min nå i januar ønsker jeg meg noe så merkelig som en vakuumpakkemskin ;)
Dette fordi posten.no har kommet med nye takster på brevpost! Og det blir IKKE rimeligere å sende nei... Bare se her: Postens nye satser
Og jeg som trodde posten tjente penger pga økt netthandel... E-posten kom jo for en stund siden, så det kan jo ikke være den som plutselig har "tatt av" slik at det går ut over brevposten?? Skulle man tolke det ut fra postkassen, så må i alle fall posten motta en god del for levering av reklame i alle fall ;)

I tillegg har de satt begrensninger på tykkelse! Og mine "superlette & uknuselige" ;) luer som har brukt å få plass i en vanlig C5 konvolutt (en halv A4 str) blir som oftest tykkere enn 2 cm... I alle fall hvis det er mer enn en lue, og det er det gjerne på de fleste bestillingene.
Jeg har ikke fått noe ordentlig svar på om det gjelder når pakken er klemt sammen, eller om det er i "full størrelse", men regner med det siste. Uansett kan portoen bli kr 50 for et enkelt brev! Og det er uaktuelt!

Derfor tenkte jeg: vakuumpakkemaskin ;)
Dette har gubbeluren og jeg ønska oss ei stund til pakking av kjøtt og fisk, men hvorfor ikke til luer også ;) Så kan jeg holde portoen for de som vil bestille på et akseptabelt nivå ;)
Har sett litt rundt, og denne er foreløpig favoritt. Forslag på andre, og helst ikke så alt for dyre maskiner, mottas med takk :)
Vakuumpakkemaskin fra Jakt og Fritid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar