mandag 24. februar 2014

Et forsinket godt nytt år!

Aldri for sent å si godt nytt år! Og det håper og tror jeg det også vil bli. Det forrige året endte ikke så bra, så det kan jo egentlig bare bli bedre.
Store forandringer skjer ikke så ofte i livet, ihvertfall ikke for de aller fleste av oss. Men noen ganger skjer de, både negative og positive forandringer. Når det gjelder ting som skjer som er tungt og leit, så er det viktig å se fremover og prøve å se det positive i ting. Jeg har ikke alltid vært like flink til det, men er på tur dit. Jobber stadig med å bryte tankemønstre som ikke er bra, gjøre ting jeg liker og å ta tak i ting i stedet for å utsette de.
Så da er det bare å brette opp armene, se etter det positive, ta en dag av gangen og gjøre ting som gir meg glede. Min oppfatning er at vi lever bare en gang, og det er vårt eget ansvar å få det beste ut av livet.
Noen ganger blir det ikke slik vi har tenkt, men da kan vi prøve å gjøre det beste ut av situasjonen. Og ta med seg alt som er bra! Se de "små" tingene i hverdagen, det er de som er viktigst. Et rolig øyeblikk med kaffekoppen og strikkinga, en tur ut i skikkelig ruskevær og å komme inn i varmen igjen etterpå, en hyggelig kommentar, barna som stolt kommer og viser meg hva de har tegnet til meg, en våt snute, å være fornøyd med noe man har gjort eller klart, en nydelig solnedgang, kilestund og latterkrampe og "jeg elsker deg mamma" er helt gratis, men verdt mest av alt!
Så ta vare på de små øyeblikkene, ha tid til de og se de! For det er mange av dem :-)
Ønsker dere en dag rik på gode øyeblikk!

1 kommentar:

  1. Kloke ord, Julie! Æ likte åsså tæksten på det nederste bildet :)

    SvarSlett